top of page
חיפוש

הכלב מעדיף את האוכל של החתול? האם זה מסוכן לו? הנה לכם, ההבדל בין מזון לכלבים ומזון לחתולים


המזון והכלב



כשזה מגיע לעולם הטיפול בחיות מחמד, אחד השיקולים הבסיסיים לבעלי חיות מחמד הוא תזונה. בדיוק כמו בני אדם, בעלי חיים דורשים דיאטות ספציפיות כדי לשמור על בריאותם ורווחתם. זה מביא אותנו לנושא מכריע: ההבדל בין מזון לכלבים ומזון לחתולים. בעוד ששניהם עשויים להיראות רק כמאכל בקערה, למעשה, קיימים הבדלים משמעותיים בצרכים התזונתיים שלהם, וכפועל יוצא גם ברכיבי המזון שלהם.


פרופיל חלבון: טורף לעומת אוכל כל


בבסיס, ההבדל בין מזון לכלבים ולחתולים טמון בהבדל טבעי ובסיסי. חתולים הם טורפים, מה שאומר שגופם נועד להתפתח על חלבונים מהחי. הדרישה התזונתית העיקרית שלהם היא חלבון באיכות גבוהה, ויכולתם להמיר חומרים מהצומח לרכיבי תזונה חיוניים, מוגבלת.


ומהצד השני, כלבים ידועים כאוכלי כל. בעוד שהם יכולים לעכל ולהפיק תועלת מחלבונים מבוססי בעלי חיים, הם יכולים גם להפיק חומרים מזינים ממגוון מקורות, כולל צמחים. הבדל זה הוא הסיבה לכך שמזון לחתולים נמכיל רמות גבוהות יותר של חלבונים מהחי בהשוואה למזון כלבים.


הכלב רוצה את האוכל של החתול

טאורין: חומצה אורגנית חיונית


טאורין היא חומצה אורגנית חיונית הממלאת תפקיד קריטי בשמירה על תפקוד תקין של הלב. חתולים אינם יכולים לסנתז כמויות מספקות של טאורין בעצמם, מה שהופך אותו למרכיב הכרחי בתזונה שלהם. דרישה זו מדגישה עוד יותר את נחיצותה של תזונה עשירה בחלבונים מן החי. גם מזונות לכלבים מכילים טאורין, אך בהם לא דרושה כמות גדולה כמו זאת שבמזון לחתולים, ובהתאם לכך גם יכילו פחות.


איזון תזונתי: שומנים ופחמימות


הצרכים התזונתיים של חתולים וכלבים משתנים גם כשמדובר בשומנים ופחמימות. חתולים דורשים רמות גבוהות יותר של שומן בתזונה שלהם מאחר ושומן הוא מקור האנרגיה העיקרי שלהם ונחוץ לבריאותם הכללית. לעומת זאת, כלבים יוזנו עם אחוזי שומן נמוכים יותר, מאחר ולהם היכולת לפרק ולנצל פחמימות בצורה יעילה יותר מאשר החתולים.


פחמימות, המופקות לרוב מדגנים וירקות, ממלאות תפקיד משמעותי יותר במזונות לכלבים. הם מספקים מקור אנרגיה המשלים את הצריכה הבסיסית של הכלבים. עם זאת, חשוב לציין שלא כל הפחמימות מתאימות לכלבים, ויש להעדיף דגנים וירקות איכותיים כמו קינואה, אורז ושיבולת שועל, על פני דגנים שאינם מתעכלים באותה יעילות ומשמשים את היצרן בעיקר כמילוי נפח במזון, כמו תירס.


צרכי ויטמינים ומינרלים


גם לכלבים וגם לחתולים יש צרכים ספציפיים של ויטמינים ומינרלים, אבל הכמויות והמקורות יכולים להיות שונים. לדוגמה, חתולים דורשים רמות גבוהות יותר של ויטמין A, ניאצין וויטמינים אחרים מקבוצת B, המתקבלים בדרך כלל מרקמות בעלי חיים. כלבים, בהיותם מגוונים יותר בצרכים התזונתיים שלהם, יכולים להשיג חומרים חיוניים אלו ממגוון מקורות, כולל צמחים.


הימנעות מהאכלה צולבת


נושא זה חשבו בעיקר לאלו שמגדלים יחד כלבים וחתולים. חשוב לעמוד בפיתוי הזה, גם שהכלב עושה פרצוף חמוד כשאנחנו ממלאים את קערת האוכל של החתול. חובה להימנע מלהאכיל את חיות המחמד שלנו בסוג האוכל הלא נכון. האכלת חתולים במזון כלבים או להיפך עלולה להוביל לחוסר איזון תזונתי שעלול להשפיע על בריאותם לאורך זמן. במזון לכלבים עשוי להיות חוסר של חומרים תזונתיים חיוניים שחתולים זקוקים לו, וכמויות מוגזמות של חלבון ושומן במזון חתולים עשויות שלא להתאים לכלבים.


סיכום


בעולם תזונת חיות המחמד, הבנה והבחנה בין מזון לכלבים ומזון לחתולים חשובים לבריאות ואריכות החיים של חברינו הפרוותיים. הפיזיולוגיה והדרישות התזונתיות הייחודיות של כל חיה מכתיבות את הצרכים התזונתיים שלה. בעוד ששתי חיות המחמד דורשות תזונה מאוזנת ומזינה היטב, ההרכב של תזונה זו שונה באופן משמעותי בשל אופיים וטבעם.


ובקצרה... חשוב מאוד להכיר את ההבדל בין מזון לכלבים ומזון לחתולים

ולא לתת לחברינו על 4 להכיר את ההבדל מתוך ניסיון זלילה של הצלחת של החבר החתול או ההיפך :)


הוספנו עבורכם מדריך מצוין שמסביר בערך כל מה שצריך לדעת על תזונה בריאה לכלב. תוכלו למצוא שם מתכונים נהדרים ורשימות של תוספות טעימות ובריאות לכלבכם. מתאים במיוחד לבעלים לכלבים שמעדיפים את האוכל של החתול. אחרי שתקראו את המדריך הזה תוכלו למצוא בקלות את הדבר שיסית את מבט הכלב שלכם מהצלחת של החתול ישיר אל תוך הצלחת שלו, ובצורה בריאה כמובן.

הנה המדריך:


תזונה בריאה לכלבים: המדריך המלא



המזון והכלב כאן למענכם,

נשמח לעזור לכם להתאים מזון ללא פשרות למען חברכם על ארבע



כלב וחתול אוכלים אוכל

318 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page